Anadolu Grubu'ndan 62,1 milyar TL'lik konsolide satış


AG Anadolu Grubu Holding A.Ş, 2020'de 62,1 milyar TL'lik konsolide satış yaptı.

Kamuyu Aydınlatma Platformu'na (KAP) yapılan açıklamada şu bilgiler verildi:

''AG Anadolu Grubu Holding'in konsolide satışları 2020 yılında geçen yıla göre %21,5 artışla 62,1 milyar TL seviyesinde gerçekleşmiştir. Başlıca operasyonlarımızda satış gelirleri %25,9 artan Migros’u, %19,8
yükselen Meşrubat segmenti ve %11,6 büyüyen Bira segmenti takip etmektedir. Otomotiv segmenti satış gelirleri ise filo optimizasyonu neticesinde artan ikinci el araç satışlarının katkısıyla geçen yıla göre %37,9 yükselmiştir. Enerji ve sanayi segmenti net satış gelirleri geçen sene aynı döneme göre %10,9 daralmış olup, portföyde nispeten düşük paya sahip diğer segmentin net satış gelirleri ise yıllık %12,1 artmıştır.2020 yılında, yurt dışı operasyonlarımızın toplam satış gelirleri içindeki payı, yurt içinde Migros’un güçlü performansı ve otomotiv segmenti satış gelirlerindeki artış neticesinde %29,7 ile geçen seneye kıyasla bir miktar azalırken, yurt dışı FAVÖK payı ise özellikle meşrubat ve bira segmentlerinin güçlü yurt dışı performansı neticesinde %36,8’den %41,0’e yükselmiştir. Anadolu Grubu konsolide FAVÖK, 2020 yılında yıllık bazda %21,4 artışla 8,4 milyar TL seviyesine çıkmıştır. Özellikle meşrubat, bira ve otomotiv segmentleri operasyonel kârdaki artışı desteklemiş olup, sırasıyla %38, %10 ve %41 FAVÖK büyümesi kaydetmişlerdir. Toplam FAVÖK içerisinde meşrubat, migros ve biranın payları sırasıyla %37, %28 ve %23 olarak gerçekleşirken, otomotiv, enerji, sanayi ve diğer segmentlerinin toplam FAVÖK içerisindeki payı ise yaklaşık %11’dir. Ana ortaklık dönem net zararı 2020’de 280 milyon TL olarak kaydedilmiştir. Karşılaştırılabilir 2019 net zararı ise (Migros değerlendirme etkisinden arındırılmış) 297 milyon TL’dir. Net karda kur artışının olumsuz etkisinin daha az görülmesi serbest nakit akımı ve karlılıklardaki artışlar, proaktif bilanço yönetimi, varlık satışları ve türev araçlarının kullanımı sayesinde gerçekleşmiştir. 2020 yılında sepet kur %31 artarken 2019 yılında bu artış %10 ile sınırlı kalmıştır. Bira, meşrubat, migros ve otomotiv segmentlerinde güçlü operasyonel performans, disiplinli işletme sermayesi yönetimi, ihtiyatlı yatırım harcamaları, atıl varlık satışları ve şirketlerin yüksek nakit yaratma kabiliyetleri sayesinde 2020 yılında geçen seneye göre yaklaşık %50’lik artışla 5,4 milyar TL gibi rekor serbest nakit akımı yaratılmıştır. Özellikle holding ve Migros başta olmak üzere grup şirketlerinde borçluluğun azaltılmasında yerel para cinsinden finansmana odaklanılması, serbest nakit akımı yaratma, aktif bir şekilde türev enstrümanları kullanılarak borç yapısındaki yabancı para riskinin azaltılması ve döviz açık pozisyonlarının düşürülmesi rol almıştır. Bu politika çerçevesinde toplam solo holding döviz cinsi net borcumuzun %87’si koruma altına
alınmıştır. Bu oran 2018’de %16, 2019’da %53 seviyesinde bulunmaktaydı. Bu çerçevede alınan önlemler net kar performansına olumlu katkı yapmıştır.''


Hibya Haber Ajansı


Son Fotoğraflar

Tüm Fotoğraflar