Pandemi döneminde fiyat disiplini ciroya destek oldu


  • Grup cirosu 2021'in ilk çeyreğinde 10 milyar avroya (%-1,1) ulaştı. Sabit döviz kuruyla ciro %4,4 artmış olacaktı. 
  • AVTOVAZ dışında otomotiv faaliyet kârı 8,6 milyar avro ile stabil kaldı. Bu çeyrekte öne çıkan gelişme "Renaulution" strateji planının yeni ticari politikası sayesinde 6 puandan fazla artış gösteren fiyat etkisi oldu. 
  • Grubun satışları ilk çeyrekte dünya genelinde %1,1 artış göstererek 

665 038 adet olarak gerçekleşti. 

 

  • Renault markası 2021'in ilk çeyreğinde 42 951 adet elektrikli ve hibrit araç sattı. İkinci çeyrekten itibaren Renault, üç yeni E-TECH hibrit ve plug-in hibrit araç modelini piyasaya sürecek. 
  • Dacia yeni modelleriyle iyi bir performans gösterdi. Yeni Sandero'nun lansmanı başarılı olurken, satış portföyü 3 aylık satış rakamlarını geride bıraktı. Dacia'nın ilk elektrikli aracı Yeni Dacia Spring şimdiden neredeyse 10 000’e yakın ön sipariş aldı.   

 

Boulogne-Billancourt, 22 Nisan 2021

 

TİCARİ SONUÇLAR: İLK ÇEYREKTE ÖNE ÇIKANLAR

Pandeminin etkisinin sürdüğü bir dönemde Groupe Renault, 2021'in ilk çeyreğinde, 2020'nin ilk çeyreğine kıyasla %1,1 artışla 665 038 adet araç satışı gerçekleştirdi. 6 puanın üzerindeki fiyat etkisiyle gerçekleştirilen yıl başlangıcı, grubun kârlılık odaklı ticari politikasının olumlu yönünü doğrular nitelikte. Bunun yanında Grup, en kârlı satış kanalları üzerinden ilerlemeye devam ediyor.

 

 

Renault Markası 

 

Renault markası, 2021'in ilk çeyreğinde, bir önceki yılın aynı çeyreğine göre %1,3 artışla 

433 662 adet araç satışı gerçekleştirdi. 

 

Renault’nun Avrupa'daki piyasa payı, hafif ticari araç pazarının sağladığı güçlü ivmenin desteğiyle %3,9 büyüme gösterdi. Bu bağlamda, Renault markalı araç satışları %2,7 artış göstererek 250 163 adede ulaştı.

Avrupa binek araç pazarında, elektrikli ve elektrik destekli Renault modelleri, araç tescillerinin %23'ünü oluşturdu.  

Twingo E-TECH Electric modelinin lansmanının ardından Renault markası, ikinci çeyrekte ürün gamını Yeni Arkana E-TECH hibrit, Yeni Captur E-TECH hibrit ve Yeni Mégane hatchback E-TECH plug-in hibrit modelleriyle genişletmeye devam ediyor.

 

Renault, Avrupa dışındaki bölgelerde en kârlı segmentlere yoğunlaşıyor: marka Hindistan'da hızla büyüyen kompakt SUV segmenti için Yeni Kiger modelini başarıyla piyasaya sürerken, Rusya'da mart ayından bu yana satışta olan Yeni Duster, çeşitli versiyonlarıyla piyasaya güçlü bir giriş yaptı.

 

Dacia ve Lada markaları

 

Dacia markası, Yeni Sandero'nun başarılı lansmanı ve Duster'ın yüksek satış performansıyla 121 231 adet satış gerçekleştirdi (%+10,2). Şimdiden verilen ön sipariş sayısına bakıldığında, %100 elektrikli Yeni Dacia Spring başarı vadediyor.

 

Lada markası, Rusya yerli pazarında, Granta ve Vesta modellerinin desteği ve NIVA Travel modelinin satışa sunulmasıyla 90 472 adet ile iyi bir performans sergiledi (%+5,4).

 

 

İŞ BİRİMLERİNE GÖRE İLK ÇEYREK CİROLARI 

 

2021 ilk çeyreğinde Grup cirosu 10 015 milyar avro oldu (%-1,1). Sabit döviz kuru ve koşullarında Grup cirosunda %4,4 artış sağlanacaktı.

 

AVTOVAZ cirosu hariç olmak üzere otomotiv cirosu %-0,3 daralmayla 8 566 milyar avro oldu. 

Hacmin olumsuz etkisinin (-6,5 puan) büyük bölümünü açıklayan stoklardaki değişime ek olarak, ciro negatif döviz kuru etkisinden -4,3 puan etkilendi. 

Güçlü pozitif fiyat etkisi (+6,3 puan) "Renaulution" strateji planı kapsamında uygulanan yeni ticari politikayı doğrular nitelikte oldu. 

Zoe, Twingo E-TECH Electric ve ticari araç talebinin yarattığı ivme, pozitif ürün karmasına +2,4 puanlık katkı sağladı.  

 

AVTOVAZ'ın Grup cirosuna katkısı %-2,3 düşüşle 685 milyon avro olarak gerçekleşti. Sabit döviz kuru koşullarında, %20,9 artış elde edilecekti.

 

Mobilite Hizmetleri, 2020'nin ilk çeyreğindeki 6 milyon Euro'ya kıyasla 5 milyon Euro katkıda bulundu.

 

Satış Finansmanı (RCI Bank & Services), bu çeyrekte 759 milyon avro ciro elde etti ve ağ faaliyetindeki düşüş ve 24 milyon Euro'luk negatif kur etkisi nedeniyle 2020'ye göre%-8,2 düşüş kaydetti. Yeni finansman sözleşmelerinin sayısı %-10,9 düşüş gösterdi. Ortalama performans gösteren varlıklar, Mart 2021 sonu itibariyle 2020'nin ilk çeyreğine kıyasla %-6,9 düşüş göstererek 45,9 milyar avro olarak gerçekleşti. 

 

2020 yılı mart ayı sonunda 661 000 adet olan stoklar, 31 Mart 2021 tarihi itibariyle bir önceki yılın aynı dönemine göre (bağımsız satış ağı dahil olmak üzere) %-26 gerileyerek 487 000 adet oldu.

 GROUPE RENAULT KONSOLİDE CİROSU

 (milyon avro)

2020

2021

 Değişim 

2021/2020

Q1 

 

 

 

AVTOVAZ hariç otomo

8 591

8 566

%-0,3

AVTOVAZ

701

685

%-2,3

Mobilite Hizmetleri 

6

5

%-16,7

Satış Finansmanı

827

759

%-8,2

Toplam

10.125

10.015

%-1,1

 

 

MARKALARA GÖRE GRUBUN TOPLAM BİNEK ARAÇ (PC) VE HAFİF TİCARİ ARAÇ (LCV) SATIŞLARI

 

   

 

     Q1

   

2020

2021

değişim % 

 

RENAULT

 

 

 

 

PC

         353 821 

         337 391 

-4,6

 

LCV

           74 341 

           96 271 

+29,5

 

PC+LCV

           428 162 

           433 662 

+1,3

 

RENAULT SAMSUNG MOTORS

 

 

 

 

PC

             19 535 

             12 227 

-37,4

 

DACIA

 

 

 

 

PC

         101 793 

         110 220 

+8,3

 

LCV

             8 248 

           11 011 

+33,5

 

PC+LCV

           110 041 

           121 231 

+10,2

 

LADA

 

 

 

 

PC

           87 908 

           88 068 

+0,2

 

LCV

             2 634 

             2 404 

-8,7

 

PC+LCV

             90 542 

             90 472 

-0,1

 

AVTOVAZ

 

 

 

 

PC

               4 280 

                 115 

-97,3

 

 

ALPINE

 

 

 

 

PC

                 367 

                 423 

+15,3

 

JINBEI&HUASONG*

 

 

 

 

PC

                 852 

                   22 

-97,4

 

LCV

             3 890 

             6 407 

+64,7

 

PC+LCV

               4 742 

               6 429 

+35,6

 

EVEASY

 

 

 

 

PC

                    -   

                 479 

+++

 

TOPLAM
 GROUPE RENAULT

 

 

 

 

PC

         568 556 

         548 945 

-3,4

 

LCV

           89 113 

         116 093 

+30,3

 

PC+LCV

           657 669 

           665 038 

+1,1


 
* Shineray hariç
 

GROUPE RENAULT'NUN 2021'İN BAŞINDAN MART AYINA KADAR EN BÜYÜK 15 PAZARI 

 

 

 Yıl başından Mart 2021'e kadar

Hacimler (1)  

(adet)

PC+LCV 

pazar payı (%)

1

FRANSA

135 957

24,21

2

RUSYA

114 272

29,68

3

İTALYA

41 969

8,54

4

ALMANYA

40 230

5,55

5

BREZİLYA

33 186

6,69

6

HİNDİSTAN

31 608

2,97

7

TÜRKİYE (Twizy ve LADA satışları dahil)

28 857

14,53

8

İSPANYA + KANARYA ADALARI

26 674

11,77

9

FAS

17 657

39,98

10

BİRLEŞİK KRALLIK

16 638

3,17

11

BELÇİKA + LÜKSEMBURG

14 616

9,32

12

GÜNEY KORE

13 129

3,11

13

KOLOMBİYA

11 774

22,31

14

POLONYA

11 256

8,30

15

ARJANTİN

11 240

10,14

 


Hibya Haber Ajansı


Son Fotoğraflar

Tüm Fotoğraflar